လူဦးေရ သန္းေပါင္းေျခာက္ဆယ္ရွိတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာ
ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္း အမ်ဳိးေကာင္းသားစစ္စစ္ႀကီးပါလို႔ ေျပာႏိုင္တဲ႔သူ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္မ်ား
ရွိပါ႔မလဲ သိရခက္ပါတယ္။ အကုန္လုံးကေတာ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ အဲသလိုပဲ ထင္ေနၾကတယ္ မဟုတ္လား။
ကိုယ္႔ဟာကိုယ္ မဟုတ္မွန္းသိေတာင္ သူမ်ားေတြကေတာ႔ အဲသလိုထင္လည္း နည္းသလားဆိုၿပီး လူ႔ေရွ႕သူ႔ေရွ႕က်ရင္
ဟန္ပန္ႀကီးတခြဲသားနဲ႔ ေဟာက္စားလုပ္ခ်င္တဲ႔သူေတြက ပိုမ်ားမလားပဲ။ ခက္တာက တကယ္႔အစစ္ဆိုတာ
ရဟႏၱာစ်ာန္ပ်ံသလို ကိုယ္တိုင္ျမင္ဖူးတဲ႔သူ အလြန္ရွားသြားၿပီမို႔ သည္တခါေတာ႔ အရုပ္ေရးျပတာမဟုတ္ပဲ
လူပုဂၢိဳလ္ အေကာင္လိုက္ႀကီးနဲ႔ “သည္လိုလူမ်ုိးကိုေခၚသကြ” ဆိုၿပီး ဆြဲထုတ္ျပ လိုက္ခ်င္ပါတယ္။
ျငင္းႏိုင္ရင္ ျငင္းရဲရင္ ျငင္းၾကည့္ၾကပါဦး။ ဆရာႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္ လို႔ ေခၚပါသဗ်။
သံသရာမွာ သတၱ၀ါေတြ က်င္လည္ရတဲ႔အခါ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ
ဆုံးစမထင္ အတြင္တြင္ မရပ္မနား တသြားတည္းသြားၾကရပါသတဲ႔။ အဲသလိုသြားေနရင္းက ထပ္ကာထပ္ကာ
သြားမိတဲ႔ခရီးကိုလိုက္ၿပီး သတၱ၀ါေတြမွာ စရိုက္ရယ္၊ အထုံရယ္၊ ပါရမီရယ္လို႔ ပါလာၾကရပါတယ္။
စရိုက္ဆိုတာကေတာ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖန္ဖန္ ျပဳေနက်အျပဳအမူေၾကာင္႔ ကာယကံရွင္ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားမွာ
ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ သေဘာကို ေခၚတာေနမွာေပါ႔။ ဆိုက္ကားသမားမွာ ဆိုက္ကားသမားစရိုက္ရွိမယ္။
ဆရာ၀န္မွာ ဆရာ၀န္စရိုက္ရွိမယ္။ စစ္ဗိုလ္စစ္သားမွာ စစ္ဗိုလ္စစ္သားစရိုက္ရွိမယ္။ အက်င္႔ပါေနတာႀကီးတစ္ခု
စိတ္ေရာကိုယ္ပါ စြဲလာလို႔ရွိရင္ စရိုက္လို႔ ေခၚလိမ္႔မယ္။ အထုံဆိုတာကေတာ႔ အက်င္႔စရိုက္တစ္ခုခုကို
မသိစိတ္ကပါစြဲၿပီး အလိုအေလ်ာက္ လုပ္မိလ်က္သား၊ အားထုတ္မႈမလိုပဲ အသားတက်လုပ္မိလ်က္သား
ျဖစ္လာတာကို ေျပာတာပါ။ သတၱ၀ါေတြမွာ သူတို႔က်င္လည္ရာ ဘ၀ေဟာင္းေတြကို လိုက္လို႔ စရိုက္ေတြ
အထုံေတြက ခုဘ၀ ေနာက္ဘ၀တိုင္ေအာင္ အရိပ္ပမာ လိုက္ပါလာတတ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က ေလာဘစရိုက္ရွိမယ္။
တခ်ဳိ႕က ေဒါသစရိုက္ရွိမယ္။ တခ်ဳိ႕က ေမာဟစရိုက္ရွိမယ္။ အဲသလိုမ်ဳိးပါ။ အကုသိုလ္နဲ႔ အထုံပါလာသူမ်ားက်ေတာ႔
မုဆိုးအတတ္ တံငါအတတ္တို႔မွာ တဘက္ကမ္းခတ္ ကၽြမ္းက်င္လာတာမ်ဳိး၊ လက္နက္၊ အဆိပ္၊ ေသရည္
အေရာင္းအ၀ယ္ေတြနဲ႔ မီလ်ံနာျဖစ္လာတာမ်ဳိးေပါ႔။ ပါရမီဆိုတာကေတာ႔ မိမိသြားလိုတဲ႔ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုကိုေရာက္ေအာင္
အစဥ္မျပတ္ ကူးခတ္သြားသလိုမ်ဳိး ဦးတည္ရာတစ္ခုခုအတြက္ လိုအပ္တဲ႔ အက်င္႔ေကာင္း စရိုက္ေကာင္းေတြကို
ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ၀ီရိယစိုက္ထုတ္လို႔ အထုံပါေအာင္ ျဖည့္က်င္႔ရင္း တစတစျပည့္စုံလာေလသမွ်ကို
ေခၚတာျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။ ဒါက ကိုယ္ဥာဏ္မီသေလာက္ ေတြးၾကည့္တာေလ။ မဟုတ္ရင္လည္း ဘုန္းဘုန္းတို႔က
၀င္ေဆြးေႏြးေပးၾကပါဦး။
အဲသည္ စရိုက္၊ အထုံ၊ ပါရမီဆိုတာေတြဟာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္အမႈမ်ားလိုပဲ
က်င္လည္ရာဘ၀တိုင္းကို “၀ါသနာဘာဂီ ဆက္တိုင္းမီ” ဆိုသလို စိုက္လိုက္မတ္တတ္ လိုက္ပါလာတတ္ေလေတာ႔
“သူေတာ္ခ်င္းခ်င္း သတင္းေလြ႔ေလြ႔” တို႔၊ “သမေဏန သမေဏာ”တို႔ ေျပာေလ႔ရွိၾကတဲ႔အတိုင္း
ကိုယ္နဲ႔တူရာတူရာ ပုဂၢဳိ္လ္သတၱ၀ါကိုသာ အေစးကပ္ကပ္ စုေ၀းနွီးေႏွာ အေဖာ္သဟဲျပဳၾကသလို
ေလးစားၾကည္ညဳိ ဆည္းကပ္ရာေတြမွာလည္း စရိုက္တူ၊ သဘာ၀တူ၊ လမ္းစဥ္တူရာကိုသာ အထင္တႀကီး ကိုးကြယ္ယုံၾကည္ၾကပါလိမ္႔မယ္။
သည္သေဘာေၾကာင္႔မို႔လို႔ ပညာရွင္ဆိုတာ အာဏာရွင္၊ ဓနရွင္ေတြအၾကားမွာ တန္ဖိုးမရွိႏိုင္ပါဘူး။
(ပညာရဲ႕တန္ဖိုးဆိုတာ ပညာတတ္တဲ႔သူေတြသာ သိႏိုင္တာမ်ဳိးလို႔ေတာ႔ မေျပာရဲေၾကာင္းပါ။) “ခင္ဗ်ားပညာရွိႀကီးလုပ္ေနၿပီးေတာ႔
ေရဗူးေပါက္တာ က်ဳပ္လာမေျပာနဲ႔ဗ်ာ။” လို႔ ငမိုးရိပ္မိေက်ာင္းလို ၾကိမ္စၾကာအရိုက္ခံႏိုင္ပါ႔မလား။
“နင္႔လိုဘြဲ႔နဲ႔အေကာင္မ်ုိး ဆယ္႔ငါးေယာက္ေလာက္ ပိုက္ဆံေပးၿပီး ေျခသလုံး နွိပ္ခိုင္းထားလို႔ရတယ္။”
လို႔ေျပာလာရင္ ဆယ္႔ငါးေယာက္ျပည့္သြားမွာစိုးလို႔ အလုအယက္ တုံကင္ယူထားၾကမလား။
ပညာရွိဆိုတာ ပညာရွိေနရုံသက္သက္ေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႕မွာလည္း သူ႔စရိုက္ သူ႔အထုံပါရမီနဲ႔လာတာမဟုတ္လား။
ေကသရာဇာမွန္ရင္ ျမက္မစားဘူးဆိုတဲ႔ စရိုက္သဘာ၀ေတြလည္း ရွိပါလိမ္႔မယ္။ လွ်ာေပၚမွာ ျမက္ေပါက္ေစဦးေတာ႔ဆိုတဲ႔
ပညာမာနေလးေတြလည္း ရွိမယ္။ ပညာရွိတို႔မည္သည္ ဘာေတြကို လုပ္ေလ႔မရွိဘူး ဆိုတာေတြနဲ႔ ဘာေတြကို
လုပ္ေလ႔ရွိတယ္ ဆိုတဲ႔သေဘာေလးေတြကို သေဘာေပါက္ေစခ်င္တဲ႔အတြက္ ပညာရွိဂုဏ္ရည္ဆိုတာကို
ေလ႔လာၾကည့္ၾကရအာင္ေနာ္။
ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္ဟာ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြထဲက ပထမဦးဆုံးပါေမာကၡ
ျဖစ္လာခဲ႔ၿပီး အသက္အားျဖင္႔ဆိုရင္ ၂၄ႏွစ္သာ ရွိပါေသးသတဲ႔။ လူမ်ဳိးျခားေတြခ်ည့္ ႀကီးစိုးတဲ႔
ကာလကတၱားတကၠသိုလ္ရဲ႔ လက္ေအာက္ခံ ရန္ကုန္ေကာလိပ္မွာ ဆရာႀကီးအလုပ္လုပ္ရတဲ႔ဌာနကေတာ႔ အခု
အေရွ႕တိုင္းပညာဌာနလို႕သိၾကတဲ႔ ပါဠိဘာသာဌာနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာလိုေျပာရင္ ဒဏ္တပ္တဲ႔
ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳေက်ာင္းမ်ားကေန ေအာင္လာၿပီး “ျမန္မာစကားေတြ ေမ႔ကုန္ပလားကြယ္ ေမ႔ကုန္ပလားကြယ္
ေျပာစမ္းပါေမာင္ရယ္” လို႔ မၾကည္ေအာင္သီခ်င္းထဲမွာပါတဲ႔ အဂၤလိပ္ေခတ္ေကာလိပ္ေက်ာင္းမွာ
ပါဠိလိုဆရာတစ္ဆူျဖစ္ေအာင္ တတ္ကၽြမ္းတဲ႔ဆရာႀကီးဟာ ငယ္ငယ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ “ပဋိသခၤါေယာနိေသာ
အပ်ဳိျမင္ရင္ ငါ႔ကိုေျပာ” လို႔ က်က္ခဲ႔မွတ္ခဲ႔ရတဲ႔ ကိုရင္ဘ၀ ေက်ာင္းသားဘ၀မ်ဳိးက လာတာလည္း
မဟုတ္ပါဘူး။ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္မိဘႏွစ္ပါးက ေပါက္ဖြားလာတဲ႔ ကိုယ္တိုင္လည္း ခရစ္ယာန္ဘာသာကို
ယုံၾကည္ကိုးကြယ္သူတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ ဘမ်ဳိးဘိုးတူ မ်ဳိးေကာင္းရိုးေကာင္းလို႔ ေျပာႏိုင္တာကေတာ႔
၀န္ေထာက္မင္းဦးတင္က ေမြးဖြားလာခဲ႔ၿပီး ဦးေလးေတာ္သူက ကုိယ္ေတြ ငယ္ငယ္က ေခါင္းအုံးအိပ္လို႔ရၿပီး
အထူဆုံးစာအုပ္လို႔ သိၾကတဲ႔ ဦးထြန္းၿငိမ္း အဂၤလိပ္ျမန္မာ အဘိဓါန္ကို ျပဳစုသြားသူ ၀န္ေထာက္မင္းႀကီးျဖစ္ပါသတဲ႔။
ဒါေတာင္မွ ပါဠိဘာသာကို ျမစ္ဖ်ားခံရာ အိႏၵိယတိုင္းသားမ်ားအလယ္ ကာလကတၱားတကၠသိုလ္မွာ တရားမင္းႀကီးခ်ဳပ္ခ်ီးျမွင္႔တဲ႔
“ဂ်ာဒင္းဆု” ကို ရခဲ႔သလို ရေနာင္းဘုရင္ခံက ခ်ီးျမွင္႔တဲ႔ “ရေနာင္းဆု” ရခဲ႔ပါသတဲ႔။ အဲသည္ရာထူးေနရာကို
သူ႔ကိုမွ မခန္႔ရင္ မိုးႀကိဳးႀကီးပစ္သြားလိမ္႔မယ္ လို႔ စိတ္ထဲမွာ စြဲေနၾကလို႔သာ ကိုလိုနီေခတ္ႀကီးထဲ
ျမန္မာအမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ပါေမာကၡရယ္လို႔ မျဖစ္မေန ခန္႔အပ္သြားရပါသတဲ႔။ (ေျမာက္ကိုရီးယားမွာ
ကင္ဂ်ဳံအီေတာ္သလို ေတာ္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူးလို႔ သိေစခ်င္ပါတယ္) ဒါက သူဘာလဲဆိုတာကို မသိမမီလိုက္သူေတြ
သိရေအာင္ မိတ္ဆက္ေပးရုံ သက္သက္ပဲ ရွိေသးတာ။
သူဘာလုပ္ခဲ႔သလဲဆိုတာေတြ သိရင္ေတာ႔ တျခားသူေတြမေျပာပါနဲ႔။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘိုးေတာ္ဘေတာ္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ားကိုယ္တိုင္ လူခ်င္းေတြ႔ရင္ ထိုင္ကန္ေတာ႔ေလာက္ေအာင္
ၾကည္ညဳိသြားၾကတာ။ ျမန္မာစာေရးဆရာထဲမွာ အဂၤလိပ္ဘာသာကို မႊတ္ေနေအာင္တတ္ကၽြမ္းလို႔ အသက္ငယ္ငယ္ကေလးနဲ႔
အဂၤလိပ္စေကာလားရွစ္ေတြ အထပ္ထပ္ရခဲ႔ၿပီး ရွားေလာ႔ဟုမ္းေတြကို ဦးစံရွားရယ္လို႔ ဂႏၱ၀င္ေျမာက္ေအာင္
ျမန္မာမႈျပဳခဲ႔သူ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းကေတာ႔ ၀ိသုဒၶိမဂ္က်မ္း ကို အဂၤလိပ္ ဘာသာျပန္သြားႏိုင္တဲ႔အတြက္
ၾကည္ညဳိလြန္းလို႔ ရွိခိုးပါသတဲ႔ ။ ။ျမန္မာစာေပလာကမွာ ေခတ္စမ္းစာေပရယ္ လို႔ ေခတ္တစ္ေခတ္ဆန္းလာေအာင္
ရွင္းလင္း တိ က်ေျပာင္ေျမာက္တဲ႔ အေရးအသားမ်ားနဲ႔ လမ္းသစ္တီထြင္သြားသူ ဆရာႀကီး သိပၸံေမာင္၀ကေတာ႔
နိုင္ငံရပ္ျခားမွာဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားျပန္႔ပြားေအာင္ဆာင္ရြက္သြားႏိုင္သူ ျမန္မာပုဂၢဳိလ္ထူးႀကီးသုံးဦးရွိတာ
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၊ ယစ္မ်ဳိးမင္းႀကီးဦးေရႊဇံေအာင္ နဲ႔ ပါေမာကၡ ဦးေဖေမာင္တင္ ပါတဲ႔။
ေဗဒါလမ္းကဗ်ာရယ္လို႔ ျမန္မာေခတ္စမ္းကဗ်ာေလာကမွာ ၿပဳိင္ဘက္ကင္းေအာင္ ထင္ရွားခဲ႔သူ ဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီကေတာ႔
သူေတြ႔ဖူးခဲ႔တဲ႔ ေလာဘနည္း၍ တင္းတိမ္ေရာင္႔ရဲတတ္သူႏွစ္ဦးကေတာ႔ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔
ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္ပါတဲ႔။ ပညာတတ္ဆိုတာ ေတာ္ရုံတန္ရုံ ပညာရွင္ကိုျမင္ရုံနဲ႔ ၾကည္ညဳိေျခာက္ျခားရိုးထုံးစံမရွိဘူးဗ်။
ဆရာ႔ဆရာႀကီးမ်ား ကိုယ္တိုင္က ရွာမွရွားပါေပတယ္လို႔ ေလးေလးစားစား ရင္မွာထားၾကတာဟာ ဘယ္႔ေလာက္ပညာျပည့္သလဲ
သိႏိုင္ေလာက္ပါတယ္။
“အဲေတာ႔ ဘာျဖစ္သလဲ။ ကားပါမစ္က်မွာလား။ ေနျပည္ေတာ္မွာ ေျမကြက္ေပးမွာလား။
ဘာမွလည္းလုပ္မရပဲနဲ႔” ဆိုတဲ႔သူေတြကေတာ႔ နားလည္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔အတြက္ ပညာဆိုတာ
ေရာင္းမရ ၀ယ္မရ၊ အျမတ္မရ၊ ေစ်းကြက္မ၀င္။ ဘယ္နားသြား သုံးစားရမွာတုန္း။
ဆရာႀကီးရဲ႕ေက်းဇူးေတြက ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားျပန္႔ပြားေရးတင္
မကေသးပါဘူး။ ျမန္မာစာေပ တိုးတက္တြင္က်ယ္ေရး အတြက္လည္း ဦးေဆာင္လမ္းျပသြားခဲ႔တာ အထင္အရွားပါပဲ။
သင္ရိုးျမန္မာစာမွာ ေ၀ႆႏၱရာဇာတ္ေတာ္ႀကီးကို ျပဌာန္းေပးခဲ႔တဲ႔အခါ ခရစ္ယာန္ သာသနာျပဳေက်ာင္းမ်ားက
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ပါရမီေတာ္ခန္းေတြမို႔ ဗုဒၶဘာသာေတြကို မသင္ႏိုင္ပါဘူးလို႔ အျပင္းအထန္
ကန္႔ကြက္ၾကပါတယ္။ ထူးျခားတာက ျပဌာန္းတဲ႔သူကိုယ္တိုင္က ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနၿပီး
“ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံမွာ ခရစ္ယာန္ေတြက ဗုဒၶဘာသာကိုသင္ခြင္႔ရတာ ဘာျဖစ္ေသးတုန္း။ ေက်းဇူးေတာင္တင္ရဦးမွာ
မဟုတ္လား။” တဲ႔။ အဲဒီစကားဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အျဖစ္ မေျပာင္းပဲေျပာႏိုင္တာျဖစ္တဲ႔အတြက္ ပညာရပ္နဲ႔
ပတ္သက္လာရင္ ဘာသာတရားနဲ႔ေတာင္ ေရာေထြးမသြားဘူးလို႔ သိသာေစပါတယ္။ ကေလးဘ၀ကတည္းကစၿပီး
အထက္တန္း၊ တကၠသိုလ္ပညာအထိ သင္ၾကားလာခဲ႔ရတဲ႔ ျမန္မာစာသင္ရိုး စကားေျပ ကဗ်ာမ်ားဟာ ဆရာႀကီးရဲ႕
ျပဌာန္းခ်က္ေတြျဖစ္တဲ႔အတြက္ အခုကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရး ဖတ္ ေျပာ သင္ေနတဲ႔ ျမန္မာစာေတြအားလုံးဟာ
ဆရာႀကီးပုံသြင္းေပးလိုက္တဲ႔ လက္ရာမြန္ စစ္စစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာစာေပသမိုင္းကို ျပဳစုခဲ႔ရုံတင္မကဘူး။
မွန္နန္းရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီးကို အဂၤလိပ္လိုျပန္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ေတာင္
လုပ္သြားေသးတာဆိုေတာ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ ျမန္မာလူမ်ဳိးပါလို႔ ေျပာရင္ ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္ဆိုတာ
ဘယ္သူလဲလို႔ေတာ႔ ၾကားဖူးသင္႔တယ္ ထင္ပါတယ္။ (ခုေခတ္ လွယဥ္ေက်းမယ္ကေလးေတြက ေဒၚခင္ၾကည္နံမယ္
မၾကားဖူးသလို စာေရးဆရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ဆရာႀကီးနံမယ္ေျပာျပရင္ ဘူႀကီးတုန္း လို႔
ျပန္ေမးမယ္႔သူ မ်ားပါတယ္။)
ဆရာႀကီးရဲ႕ အံ႔ခ်ီးမကုန္ႏိုင္တဲ႔ အမူအက်င္႔ေတြထဲမွာ
မွန္မွန္ကန္ကန္ ရပ္တည္ျခင္းဆိုတာလည္း ပါပါတယ္။ မင္းေပါက္စိုးေပါက္ဇာတိကေန ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာအထိ
ထြန္းထြန္းေပါက္ေပါက္ ပညာရဲရင္႔ ပြဲလည္တင္႔ခဲ႔ေသာ္ျငားျမန္မာမူျမန္မာစိတ္ကေတာ႔တစ္ေရြးသားမွ်
ေလ်ာ႔မသြားပါဘူး။ ေအာက္စဖို႔တကၠသိုလ္က ဘီလစ္ လို႔ေခၚတဲ႔ က်မ္းျပဳပညာပါရဂူဘြဲ႔ ရလာခဲ႔ေပမယ္႔
ေက်ာင္းမွာ စာသင္ရတဲ႔အခါ သူမ်ားေတြလို အေနာက္တိုင္း၀တ္စုံမ၀တ္ပဲ ရင္ဖုံးတိုက္ပုံ၊ ေတာင္ရွည္ပုဆိုး၊
ေမာင္႔က်က္သေရေခါင္းေပါင္းႀကီးနဲ႔ သင္ပါသတဲ႔။ သူေနတဲ႔ အင္းစိန္ေပါက္ေတာကေန ရန္ကုန္ေကာလိပ္ကို
လာတဲ႔အခါ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ႀကီးနဲ႔ ေတာင္ရွည္ကို ခါးေတာင္းက်ဳိက္ၿပီးလာတာတဲ႔။ ရြဲ႔႕မ်ားရြဲ႕ေနသလား
ေအာင္႔ေမ႔ရတယ္။ အဂၤလိပ္ကခန္႔လို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ ပါေမာကၡျဖစ္ေနေပမယ္႔ အေရးၾကဳံရင္
အၿမဲတမ္း ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြဘက္ကသာ ရပ္တည္ေလ႔ရွိတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ သူ႔မွမခန္႔ရင္
မိုးႀကိဳးပစ္မွာေၾကာက္လို႔ မျဖစ္မေန ခန္႔လိုက္ရတဲ႔အျဖစ္ဟာ ပါေမာကၡရာထူးမွာတင္ မဟုတ္ပါဘူး။
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီး ျဖစ္လာတဲ႔အခါမွာ ေက်ာင္းသားထုတစ္ရပ္လုံးကို ေက်နပ္ေစဖို႔
ဆရာႀကီးကို ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ရာထူးကိုလည္း မျဖစ္မေန ခန္႔အပ္လိုက္ရပါတယ္။
ေက်ာင္းသားသမဂၢဥကၠ႒ ကိုႏုတို႔ အိုးေ၀မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္းတို႔လို လူငယ္ေက်ာင္းသားမ်ားကတဘက္၊
အာဏာလက္ရွိ နယ္ခ်ဲ႔ အဂၤလိပ္အစိုးရကတဘက္အၾကားမွာ ပညာရွင္ပီသစြာ ဘယ္ဘက္ကိုမွ မယိမ္းပဲ
သမာသမတ္က်က် ကိုယ္႔တာ၀န္ ကိုယ္ေက်ေအာင္ ထမ္းသြားခဲ႔တာ သမိုင္းမွတ္တမ္းတစ္ခုပါပဲ။ “သည္သူငယ္ေတြကို
အခါေပးလိုက္ရင္ျဖင္႔ ေနာင္အခါ မင္းဆရာျဖစ္ရေခ်ေသးရဲ႕” ဆိုတဲ႔အစားထဲကမဟုတ္တာ အင္မတန္
အံ႔ၾသခ်ီးက်ဴးစရာပါ။ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္မွန္သလို ျမန္မာလူမ်ဳိးတစ္ေယာက္
အေနနဲ႔လည္း မွန္မွန္ကန္ကန္ ရပ္တည္ျပန္တာပါပဲ။ တို႔ဗမာအစည္းအရုံးတို႔ တို႔ဗမာသတင္းစဥ္ေတြကို
ေထာက္ပံ႔ေလ႔ရွိပါသတဲ႔။ ေလွနံႏွစ္ဘက္နင္းတာမ်ဳိး မဟုတ္ပဲ အလုပ္တာ၀န္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးရပ္တည္ခ်က္ကိုလည္း
ေရာေထြးမပစ္ဘူးဆိုတာ သတိျပဳမိေစခ်င္ပါတယ္။ အလုပ္ထဲက လုပ္ပိုင္ခြင္႔ေတြသုံးၿပီး မဲဆြယ္သူေတြကို
ျမင္ဖူးရင္ ဘယ္ေလာက္ၾကည္ညဳိစရာေကာင္းသလဲ သေဘာေပါက္ႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။
အေစာကေျပာခဲ႔တဲ႔အတိုင္း လူဆိုတာ ကိုယ္နဲ႔တူရာတူရာကိုသာ
ၾကည္ညိဳေလးစား အထင္ႀကီးေလ႔ ရွိၾကတယ္ဆိုေတာ႔ သည္ကေန႔ေခတ္အခါမွာေတာ႔ ဆရာႀကီးလို ပညာရွိစစ္စစ္ႀကီးေတြကို
လူမိုက္မွ လူမိုက္ လို႔္ပဲ ေထာပနာျပဳၾကပါလိမ္႔မယ္။ ပညာကို ေငြေၾကးနဲ႔ အလဲအလွယ္မျပဳတတ္ေသးပါဘူး။
ဆရာႀကီးရဲ႕ပညာကိုေလးစားလို႔ ယိုးဒယားဘုရင္က ေရႊဒဂၤါးေပါင္တစ္ေထာင္ ခ်ီးျမွင္႔တဲ႔အခါ
ကိုယ္က်ဳိးအတြက္မသုံးပဲ ပါဠိက်မ္းစာအသင္းကို လွဴဒါန္းလိုက္ပါသတဲ႔။ ဘီေအေအာင္လို႔ ၿမဳိ႔အုပ္လုပ္ရေအာင္
အိမ္တိုင္ရာေရာက္ ရာထူးခန္႔တာကိုေတာင္ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူးျငင္းၿပီး အထက္တန္းျပဆရာအလုပ္ကိုပဲ
၀င္ပါသတဲ႔။ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ပါရဂူျဖစ္ေအာင္ က်ားကုတ္က်ားခဲ ႀကိဳးစားလာခဲ႔တာဟာ “သည္လိုဘြဲ႔မ်ဳိးနဲ႔
ဆရာ၀န္ေတြ ႏိုင္ငံျခားမွာသြားလုပ္ရင္ တစ္နာရီ ဘယ္ေလာက္ရသလဲ သိရဲ႕လား” လို႔ ေျပာႏိုင္ဖို႔
မဟုတ္ပါဘူး။ ရာထူးမမက္ေသာ္ျငား သူတပါးအစားထိုးလို႔မရတဲ႔ ပညာရွင္ေနရာကို ထိုက္ထိုက္တန္တန္
ရရွိလာတဲ႔အခါ တိုင္းတပါးသားတို႔က မတရားသျဖင္႔ တင္စီးအႏိုင္ယူလာတဲ႔အခါမွာလည္း ေခါင္းငု႔ံခံေလ႔မရွိပါဘူး။
လန္ဒန္ၿမဳိ႔ ျမန္မာေက်ာင္းသားအသင္းဥကၠ႒ေနရာအတြက္ ဆာဟာေဗးအင္ဒါဆင္နဲ႔ ယွဥ္ၿပဳိင္အေရြးခံခဲ႔တဲ႔အခါ
ဆာဘြဲ႔ရ အဂၤလိပ္သူေကာင္းမ်ဳိးႀကီးက မရွက္မေၾကာက္ မဲလိမ္ၿပီး အႏိုင္ယူလိုက္ပါသတဲ႔။ (ျဖစ္မွျဖစ္ရေလကြယ္။
အဟတ္ အဟတ္) သူ႔ႏိုင္ငံမွာလည္းျဖစ္ျပန္၊ လက္ေအာက္ခံ ႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္နဲ႔ နန္းေတာ္က
သူေကာင္းျပဳထားသူတစ္ဦး အၾကားမွာ ျဖစ္လာတဲ႔ကိစၥျဖစ္ေသာ္ျငား ဆရာႀကီးက အေလွ်ာ႔မေပးပဲ
လန္ဒန္တရားရုံးေတာ္ထိ တက္ေရာက္တိုင္ၾကားၿပီး အဆုံးအျဖတ္ခံယူကာ အႏိုင္ရခဲ႔ပါသတဲ႔။ (သည္တခါမွာေတာ႔
အံ႔ၾသမိတာ ဆရာႀကီးတင္မကေတာ႔ဘူး။ လန္ဒန္တရားရုံးေတာ္လည္း ပါသြားၿပီ။ ႏွစ္ဘက္စလုံး ရူးမ်ားေနၾကသလား
မသိေနာ္။ ဟိ ဟိ)
ေနာင္လာေနာက္သား ျမန္မာမ်ားအတြက္ ပညာမ်ဳိးေစ႔ေတြခ်ခဲ႔တဲ႔တာ၀န္ကိုလည္း
ဆရာႀကိီးက မလစ္ဟင္းခဲ႔ျပန္ဘူးဗ်ား။ ဆရာႀကီးသိပၸံေမာင္၀၊ ဆရာမင္းသု၀ဏ္၊ ဆရာေဇာ္ဂ်ီတို႔ဟာ
သူ႔တပည့္ေတြပါတဲ႔။ “မီးေသြးခဲမို႔ မဲသကို ျမန္မာေသြးမို႔ ရဲသကို” လို႔ ဆိုရမေလာက္ ဆရာေကာင္းတပည့္
ပန္းေကာင္းပန္ခဲ႔ၾကတဲ႔သူေတြမွာ ပညာအေမြတင္မကပါဘူး။ ဆရာႀကီးဆီက ပညာရွင္စိတ္ဓါတ္နဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္ေတြကိုလည္း
ဆက္ခံခဲ႔ၾကပါတယ္။ နယ္ပိုင္၀န္ေထာက္ေမာင္လူေအးဟာ အဂၤလိပ္လက္ပါးေစသက္သက္မဟုတ္ပဲ ေခတ္စမ္းစာေပအေရးအသားနဲ႔
ျမန္မာေတြကို နားမ်က္စိဖြင္႔ေပးခဲ႔ရင္း တာ၀န္ေက်ပြန္သူ၀န္ထမ္းတစ္ဦးပီပိီ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကိုလည္း
မွန္မွန္ကန္ကန္ေဆာင္ရြက္ခဲ႔တဲ႔အတြက္ ေခတ္ပ်က္ခ်ိန္မွာ ဓါးျပသတ္လို႔ဆုံးရွာပါတယ္။ (အျငဳိးနဲ႔သတ္တယ္လို႔
ေျပာၾကတာကိုး။ စာမတတ္တဲ႔သူေတြက ပညာရွိမွန္းလည္း ဘယ္သိမလဲ။ အလိုလိုကို မုန္းေနဦးမလားမသိ)
ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအစိုးရတက္လာတဲ႔အခါမွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဦးသာလွအပါအ၀င္
ျမန္မာဘာသာ၊ ျမန္မာစာေပပါေမာကၡေတြျဖစ္ၾကတဲ႔ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္တို႔ ဆရာႀကီးဦးေအးေမာင္တို႔
အားလုံး အလုပ္ထြက္စာတင္သြားၾကတာဟာ သူတို႔က ကြန္ျမဴနစ္ေတြမို႔လို႔၊ ဦးေန၀င္းအစိုးရကို
မယုံၾကည္လို႔ဆိုတာမ်ဳိး ႏိုင္ငံေရးသေဘာမပါပဲ ပညာရွင္ဆိုတာ မလုပ္သင္႔မလုပ္ထိုက္တာကို
အတင္းအၾကပ္ေစခိုင္းလာလို႔ရွိရင္ ရာထူးစည္းစိမ္ကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ၀န္မေလးဘူးဆိုတာ သေဘာေပါက္ေအာင္
ေတြးတတ္ပါ႔မလား မသိပါဘူး။ ဆရာႀကီးကေတာ႔ ဆရာႀကီးပါပဲခင္ဗ်။ ျပည္ထဲအေရး ေပါက္နဲ႔ေက်းမွာ
ပဲ႔ျပားေရႊၾကဴ ေလယူရာမယိမ္းပဲ ကိုယ္႔ပညာနဲ႔ကိုယ္ ပညာေရး အမ်ဳိးသားေရးကိုသာ တစိုက္မတ္မတ္
ေဆာင္ရြက္ခဲ႔တဲ႔အတြက္ အဂၤလိပ္ေခတ္၊ ဂ်ပန္ေခတ္၊ ဖဆပလေခတ္၊ မဆလေခတ္ ဘယ္ေခတ္မွာမဆို သူ႔ကိုမွမဆည္းကပ္ရင္
မိုးႀကိဳးပစ္ေတာ႔မေလာက္ အစိုးရတိုင္းက တေလးတစားေမတၱာရပ္ခံၿပီး တာ၀န္ေတြေပးယူရတဲ႔အထိ
ပညာအရာမွာ ၿပိဳင္ဘက္ကင္းခဲ႔ပါတယ္။ စာေပစာတမ္း၊ က်မ္းႀကီးက်မ္းခိုင္၊ သမိုင္းအေထာက္အထား
သုေတသနလုပ္ငန္းတို႔ကိုလည္း ညႊန္းလို႔ဖြဲ႔လို႔မကုန္ေအာင္ ျပဳစုသင္ၾကားပို႔ခ်ေပးသြားပါတယ္။
ျမန္မာတို႔ရဲ႕ သမားစဥ္ သမားဆက္ ဆရာကာျပန္ အာေခါင္လွံစူးပုံျပင္နဲ႔ ဆရာစားတစ္ကြက္ခ်န္တဲ႔ဓေလ႔ဟာ
ဆရာႀကီးလက္ထက္မွာ စကားတစ္ခြန္းတည္းနဲ႔ အျမစ္ျပတ္သြားပါတယ္။ “တပည့္ဆိုတာ ဆရာထက္ ေတာ္ရမယ္။
တပည့္က ဆရာ႔ထက္ညံ့ေနရင္ ေလာကႀကီးက တဆင္႔ၿပီးတဆင္႔ က်ဆင္းသြားမွာေပါ႔။ တပည့္က ဆရာ႔ထက္
မေတာ္ရင္ ဆရာညံ႔လို႔ပဲ။” တဲ႔။ ပညာေရးေလာကဆိုတာ ဆရာေတြ တပည့္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားပါတယ္။
“ပညာသမာ အာဘာနတၳိ ပညာႏွင္႔တူေသာအလင္းေရာင္သည္မရွိ” လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ထားတဲ႔ ပညာ့ရပ္၀န္းထဲမွာ
ဆရာႀကီးရဲ႕ အဆုံးအမေတြကို ဆရာေမြးတပည့္ေမြး ေမြးၾကတဲ႔ ေခတ္ဆရာ ေခတ္တပည့္ေတြ သေဘာေပါက္ႏိုင္ပါ႔မလား။
ဆရာႀကီးရဲ႕တန္ဖိုးကို အသိအမွတ္ျပဳႏိုင္ပါ႔မလား။ သည္တခါ ဆရာစိုးေရးတဲ႔စာက ရယ္လည္းမရယ္ရဘူး။
ဘယ္သူမွမၾကားဖူးတဲ႔ လူႀကီးတစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို အမႊန္းတင္ၿပီးေရးထားတယ္။ ပ်င္းစရာႀကီး
လို႔ ေအာင္႔ေမ႔ၾကမယ္ထင္တယ္ေနာ္။ ပညာရွင္ဆိုတာ အာဏာရွင္၊ ဓနရွင္ေတြအၾကားမွာ ျပည္တန္ပတၱျမားကို
ရက္တက္ရည္နဲ႔ လဲစားၾကမယ္႔သူေတြလား။ တဆိတ္ေလာက္ ဆက္စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ ဘ၀ဘ၀က အထုံပါလာတဲ႔
စရိုက္စိတ္ထားကိုမွီလို႔ သည္ဘ၀မွာ ဓနရွင္ျဖစ္ခ်င္တာလား။ အာဏာရွင္ျဖစ္ခ်င္တာလား။ ပညာရွင္ျဖစ္ခ်င္တာလားဆိုတာ
ကိုယ္႔ဘာသာသိေအာင္ အရင္လုပ္ၾကပါဦး။ သီလရွင္ပဲ လုပ္ေတာ႔မယ္ဆိုရင္ေတာ႔ သေဘာကြယ္။ အဘိတ္ေန႔က်
အိမ္ၾကြခဲ႔။ စာမရေသးရင္ ေအာက္ကဟာ က်က္ထား။
“ေဘးဘယာခပင္း ေ၀းကြာရွင္း လြတ္ကင္းၾကပါေစ။
ကိုးဆယ္႔ေျခာက္သြယ္ အႏၱရာယ္ ကာကြယ္ႏိုင္ပါေစ။
စိန္ေရႊပတၱျမား ဒီေရအလား တိုးပြားၾကပါေစ။
မိမိေကာင္းမႈ အေၾကာင္းျပဳ ေတာင္းဆုျပည့္ပါေစ။” တဲ႔။
(မွတ္ခ်က္။ ဆြမ္းဆန္မရမခ်င္း တစ္လုံးခ်င္း အသံရွည္ရွည္ဆြဲ၍ဆိုကာ
ဆြမ္းဆန္ရသည္ႏွင္႔ ေနာက္ကက်ားလိုက္သလို ေဆာင္႔ႀကီးေအာင္႔ႀကီး ၿပီးေအာင္ဆက္ဆိုပါ။)
x
x x x x x x
No comments:
Post a Comment