Tuesday, October 19, 2010

တ႐ုတ္စကား



Second Semester မွာေတာ့ ဆရာမေရာ Classmate ေတြပါ အားလုံးနီးပါးေျပာင္းကုန္သည္။ က်ားမီးလည္း ကိုးရီးယားကို ျပန္ၿပီ။ က်ားဖင္လည္း ေနာက္ထပ္ ေရာက္လာသည့္ Beginner ေက်ာင္းသားတြကို ဆက္သင္ရစ္သည္။ က်ားက်ားကေတာ့ ႐ုံးခန္းမွာပဲ ရွိေနဆဲ။

2nd Semester မွာ သင္တဲ့ ဆရာမကို ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မက်င္၀င္း ဟု ေခၚသည္။ တကယ္ကေတာ့ သူမနာမည္က သည္လို မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာလို အတိအက် စာလုံးေပါင္းရေသာ္ ခ်ဲယ္န္ ၾတင့္၀င္န္- ဟူသတတ္။ ဗမာနားထဲမွာေတာ့ ခ်င္-က်င့္၀င္ ဟုသာ ၾကားသည္။ ခ်င္ က First Name ဆိုေတာ့ က်င့္၀င္သည္သာ သူ႔နာမည္။ သို႔ေပမင့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မွတ္လို႔လြယ္ေအာင္ မက်င္၀င္းဟုသာ ေခၚလိုက္သည္။

ဘာသာစကားတခုကို သင္လ်င္ ေလးလၾကာပါက ေျပာကို ေျပာရမည္ ဆိုသည္မွာ မွန္ေလသည္လား မဆိုႏိုင္။ ပထမ သုံးလသင္တန္းတက္ၿပီးေနာက္ေတာ့ ပါးစပ္က ကြစိ ကြစေတြ ထြက္တတ္လာသည္။ ကိုယ္တိုင္ ယုံၾကည္မႈ ရွိလာတာလဲ ပါသည္။ ဆရာမ ေျမွာက္ေပးတာလဲပါသည္။ ဆရာမက သင္တာလဲေကာင္းသည္။ စနစ္ကိုက အေတာ္ေကာင္းည္ ဆိုရမည္ထင္၏။ သည္ေလာက္ခက္သည့္ တ႐ုတ္စာကို စိတ္၀င္တစားလဲျဖစ္ေအာင္ တတ္လည္း တတ္ေအာင္ သင္ႏိုင္သည္ေလ။ တခုေကာင္းသည္က ဆရာမ အမ်ားစုက ဘိုလို မေပါက္။ သည္ေတာ့ ကြစိ ကြစေတြႏွင့္ လက္ဟန္ ေျခဟန္ေတြ ေရာခ်ရသည္။

ဆရာမက လွသည္ဟုေတာ့ မဆိုႏိုင္ပါ။ မ်က္ေပါက္က်ဥ္းက်ဥ္း၊ တ႐ုတ္ထဲမွာ ရွားရွားပါးပါး ႏႈတ္ခမ္းထူေလးႏွင့္။ သူ႔ကို ေမးလိုက္၍ စဥ္းစားစရာရွိလ်င္ သူမ၏ မ်က္ေပါက္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးကို ေမွးကာ ႏႈတ္ခမ္းထူထူေလးကို စူလို႔ စဥ္းစားသည္။ သူစဥ္းစားၿပီဆိုလ်င္ သည္ပုံစံ။ သည္ေတာ့ သူစဥ္းစားေလတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ သူ႔ပုံေလးကို ေငးၾကည့္မိၾကသည္။

ၿပီးေတာ့ ဆရာမက အသက္ငယ္ငယ္ေလးႏွင့္ ဆံပင္ကို ေကာက္ထားေတာ့ အသက္ႀကီသည့္ပုံစံ ေပါက္လို႔ေနသည္။တေန႔မွာေတာ့ သင္ခန္းစာ အျဖစ္ ကိုယ္ေျပာလိုရာ တခုခုအေၾကာင္းကို အမ်ားေရွးမွာ ထြက္ၿပီး တေယာက္ခ်င္း ေျပာျပရမည္ ဆို၏ ။ေျပာသည့္အခါ ကိုယ္ေျပာသည့္ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ ဓာတ္ပုံမ်ားကို Power Point ျဖင့္ စီစဥ္ခဲ့ရန္မွာလိုက္သည္။ စာသင္ခန္းထဲမွာ Projector-ႏွင့္ သုံးကာ ျပရင္း စကားေျပာရမည္ ျဖစ္သည္။ သူမက နမူနာ ျပမည္ ဆိုကာ သူ႔အေၾကာင္းကို အတိုခ်ဳပ္ေျပာျပသည္။ သူမ ေမြးရပ္ေျမက ဓာတ္ပုံေလးေတြပါသည္။ သူမငယ္ငယ္က ဓာတ္ပုံေလးေတြလဲ ပါသည္။ အဲသည္တုံးကေတာ့ ဆံပင္က မေကာက္ရေသး။ ဆံပင္ အေျဖာင့္တုန္းက ပုံက ပိုလို႔ ၾကည့္ေကာင္းသည္။ 
“ ဆရာမရယ္ ဆံပင္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ေလးနဲ႔ ၾကည့္ေကာင္းသားပဲ။” ဆိုေတာ့ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ယွက္ခါ ေရွ႕သို႔ စန္႔စန္႔ေလး စုံခ်လ်က္ တဖက္ေသာ ေျခေထာက္ကို ေနာက္သို႔ ေျမွာက္ ေခါင္းကေလးငဲ့ကာ “ တကယ္လားဟင္ ! ” ဟု ေမးသည္။ “ တကယ္ေပါ့။ ဘာလို႔ ေကာက္ပစ္ရတာလဲ”လို႔ေမးေတာ့ “ တမင္ကို လူႀကီးပုံေပါက္ေအာင္ ေကာက္ထားတာေလ” တဲ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆက္ေမးေတာ့“ ငါ့ကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဆရာမ လို႔ မထင္ၾကဘူး။ ကေလးပဲ ေအာက္ေမ့ေနၾကလို႔-”တဲ့။ ေကာင္းၾကေရာ။

သည္လိုနဲ႔ တေန႔ေတာ့ စာၾကည့္တိုက္မွ အျပန္လမ္းမွာ ဆရာမနဲ႔ အမွတ္မထင္ ဆုံျဖစ္သည္။ သူမႏွင့္ စကားေျပာယင္း စာသင္ခန္းဖက္သို႔ လမ္းေလ်ာက္ျဖစ္ၾကသည္။ ေဘးက ေက်ာင္းသားတေယာက္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ႏိုင္ငံျခားသားမွန္း သိေလေတာ့ ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္ခ်င္သည္။ အဲသည္ေတာ့ ဆရာမကို တ႐ုတ္လို ေမးသည္ေလ။ “ နင္ တ႐ုတ္စကား ေျပာတတ္သလား-တဲ့။” ဆရာမကလည္း ေအာက္သက္သက္ပုံနဲ႔ နဲနဲပါးပါးေတာ့ ရပါတယ္-တဲ့။ အႏွီ ေက်ာင္းသားက ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္ညႈိးထိုးၿပီး “သူနဲ႔ အတူ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ခ်င္တယ္။ နင္ဘာသာျပန္ေပးပါ” တဲ့။ မွတ္ကေရာ။ ဘယ့္ႏွယ္ တ႐ုတ္စာသင္ေပးေနတဲ့ ဆရာမကို တ႐ုတ္စကား ေျပာတတ္သလား-တဲ့။ ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္ၿပီး ေမာင္ေက်ာင္းသား ထြက္သြားေတာ့ ဆရာမက လက္ဖမိုး ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ သူမခါးေစာင္းသို႔ စံု ေထာက္ကာ စိတ္ေကာက္သည့္ ပုံစံျဖင့္ “ ဟင္းမ္းး ေတြ႔လား အဲဒါေၾကာင့္ ငါ ဆံပင္ကို တမင္ ေကာက္ထားတာ။ ဒါေတာင္ ငါ့ကို ကေလးေအာက္ေမ့ေနတုံးပဲ-”တဲ့။
(ေမာင္ေက်ာင္းသား အေျမွာက္ေကာင္းလို႔လားမသိ။ 3rd Semester စေတာ့ ဆရာမက ဆံပင္ကို တကယ္ ေျဖာင့္ ပစ္လိုက္သည္။)

No comments:

Post a Comment